CRM (система управління взаємовідносинами з клієнтом) — це програмне забезпечення для організацій, призначене для автоматизації стратегій взаємодії із замовниками (клієнтами), зокрема, для підвищення рівня продажів, оптимізації маркетингу та покращення обслуговування клієнтів шляхом збереження інформації про клієнтів та історії взаємовідносин з ними, встановлення та покращення бізнес-процесів та подальшого аналізу результатів.
Використання систем CRM може принести користь організаціям різних галузей та форм власності, починаючи від малих підприємств і закінчуючи великими корпораціями. Основними перевагами використання такого програмного забезпечення є простий доступ до інформації про взаємодію з замовником, збір та збереження даних клієнта, автоматизована звітність.
Швидкий та простий доступ до такої інформації про клієнтів, як минулі замовлення та історія взаємодії, може допомогти представникам підприємства здійснювати обслуговування клієнтів краще та швидше. Збір даних про клієнтів і доступ до них може допомогти компаніям визначити тенденції та статистику щодо своїх замвників за допомогою функцій автоматичного звітування та візуалізації.
До основних функцій CRM належать наступні.
1. Автоматизація продажів чи надання послуг. Інструменти автоматизації продажів відстежують взаємодію з клієнтами та автоматизують певні бізнес-функції циклу продажів, які необхідні для відстеження потенційних клієнтів, залучення нових клієнтів і підвищення лояльності клієнтів.
2. Автоматизація робочого процесу. CRM-системи допомагають компаніям оптимізувати бізнес-процеси, спрощуючи щоденні робочі навантаження, дозволяючи співробітникам зосередитися на більш високорівневих завданнях.
3. Автоматизація контактування з клієнтами. Призначена для зменшення стомлюючих аспектів роботи в напрямі контактування з замовниками. Автоматизовані інструменти контакт-центру, такі як чат-боти, можуть покращити взаємодію з клієнтами.
4. Управління персоналом. Системи CRM допомагають відстежувати інформацію про співробітників, таку як контактна інформація, оцінки продуктивності та досягнення в компанії. Це дозволяє відділу кадрів ефективніше керувати внутрішньою робочою силою. Крім того, програмне забезпечення може автоматично формувати документи для співробітників.
5. Взаємодія з іншим програмним забезпеченням. CRM система може взаємодіяти з іншим програмним забезпеченням за домомогою API, що дозволяє поєднати декілька програмних продуктів в єдину систему.
Виходячи з вище окресленого, можна сказати, що CRM система стане корисним інструментом майже для будь-якого виду бізнесу. Будь-яке підприємство потребує оптимізації внутрішніх робочих процесів, збереження та доступу до інформації про клієнтів з метою покращення взаємодії з ними та підвищення їх лояльності.
Звичайно, кожне підприємство, в залежності від галузі, має свою специфіку роботи, а тому, ми вважаємо, що програмне забезпечення має будуватись індивідуально для кожної сфери бізнесу та з урахуванням внутрішніх особливостей кожного з підприємств. Спеціалісти нашої компанії мають досвід розробки та впровадження CRM та систем електронного документообігу в закладах освіти, закладах охорони здоровʼя, науково-дослідних інститутах, транспортних підприємствах, автосервісах тощо. Ми завжди готові створити програмний продукт, який стане ідеальним для Вашого бізнесу, адже успіх наших клієнтів — це наш власний успіх.