Loading...
Які технології використовуються для розробки мобільних додатків

Розробка мобільних додатків — одна з найбільш розповсюджених та актуальних задач в ІТ-галузі на сьогодні. За даними різних джерел користувачі проводять від 50% до 70% «цифрового часу», користуючись саме мобільними додатками.

На сьогодні найбільш розповсюдженими мобільними операційними системами є Android (близько 70%) та iOS (близько 28%). Інші 2% припадають на ОС, що, вцілому, втрачають популярність — Windows Phone, KaiOS, Samsung OS. В цьому матеріалі ми оглядово розкажемо про розробку додатків для Android та iOS.

Розробка додатків для кожної з операційних систем виконується з використанням відповідного середовища програмування та відповідних мов програмування. Програми для ОС Android розробляються в середовищі Android Studio мовами Kotlin або Java. Для iOS розробка ведеться в середовищі Xcode мовою Swift. Такий розмежований підхід до розробки називають «рідним» (Native). Це обумовлено тим, що розробники використовують «рідні» середовища та мови програмування для створення додатків.

Native розробка має ряд переваг, а саме: можливість створення додатку з будь-яким необмеженим функціоналом (окрім обмежень самої платформи, під яку ведеться розробка), максимально висока швидкість роботи додатку у користувача.

Проте, такий підхід має і певні недоліки. Основний з них — необхідність розробки і подальшої технічної підтримки мінімум двох окремих додатків для задоволення потреб більшості користувачів. Другий недолік витікає з першого — для замовника виникає необхідність залучати декілька розробників або команд для того, щоб отримати мобільні додатки для різних операційних систем.

Саме для уникнення вище зазначених недоліків Native розробки команди з різних компаній створювали інструменти, які б дозволяли вести розробку додатків для Android та iOS без необхідності використання двох різних платформ. Так, в 2014 році компанія Google презентувала Flutter, а в 2015 році компанія Facebook випустила React Native. Це кросплатформенні фреймворки, які дозволяють розробникам створювати додатки для різних ОС на основі єдиної кодової бази.

Flutter — це комплекс засобів розробки та фреймворк з відкритим вихідним кодом для створення мобільних програм під Android та iOS, веб-додатків, а також настільних програм під Windows, macOS та Linux з використанням мови програмування Dart.

React Native — це кросплатформний фреймворк з відкритим вихідним кодом для розробки мобільних і настільних програм на JavaScript і TypeScript.

Перевага розробки кросплатформенних додатків очевидна — програмне забезпечення розробити і підтримувати простіше за рахунок єдиної кодової бази. Проте, є і вагомі недоліки. Головний з них — це те, що тепер обмеження на розробку накладаються не лише самою платформою, але і фреймворком. Іншим недоліком є те, що додатки, розроблені за кросплатформенною технологією часто працюють повільніше, ніж Native додатки (особливо це стосується фреймворку React Native).

Загалом, вибір технології розробки визначається кожним розробником або командою індивідуально, в залежності від потреб замовника щодо його майбутнього додатку.